söndag 22 maj 2011

Bröt det fina mönstret

Jag har slarvat och slarvat denna helgen. Med en gång kommer den lilla djävulen upp på min axel, talar om för mig hur dålig jag är, hur ful jag är och hur klantig jag är. Jag som hade allt under kontroll, balansen kändes så fruktansvärt bra. Så kom fredagen, var helt slut i kroppen och sen rullade känslan av tomhet igång. Pang! Där sprack balansen och en söt sak blev två, som blev tre som blev.. Ja, ni fattar och med en gång kände jag mig värdelös, äcklig och dålig - precis som filuren säger till mig.

Lördagen började också dåligt, ett värdelöst gympass och en trött Felicia blev glass och en trött OCH en besviken Felicia. Tur att jag jobbade hela resten av dagen, fick iväg tankarna och kunde bryta mönstret. Idag när jag vaknade bestämde jag mig för att jag skulle återfå kontroll och balans - och så blev det (än så länge;))
Har vilodag idag, då det är PTdags imorgon, men kosten ska sitta bra även ifall jag inte har miljoner projekt och träningar att fördriva tiden med.

Nu ska jag plugga lite och sen blir det promenad och mellis i solen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar